Case: Uitbesteding onderhoud noodstroomaggregaten

Responskaarten

Bij veel organisaties zit specifieke en belangrijke kennis opgeslagen in het hoofd van de medewerkers. Bij andere organisaties is deze informatie online in een systeem opgeslagen, maar is deze informatie te vinden op verschillende plekken in het systeem. Wat als er calamiteiten uitbreken en wat als belangrijke (nuts)voorzieningen niet meer aanwezig zijn? Voorzieningen die eigenlijk heel normaal zijn om te gebruiken, maar die je  niet kunt missen voor de dagelijkse bedrijfsvoering. Denk daarbij bijvoorbeeld aan water, elektriciteit en het gebouwbeheerssysteem dat automatisch meldingen geeft. Wat heb je als organisatie geregeld wanneer deze voorzieningen plots wegvallen, door bijvoorbeeld een storing of een kapotte leiding? Vaak is er wel iemand intern bij een organisatie die verantwoordelijk is voor voorzieningen zoals deze. Alleen weten andere personen binnen de organisatie vaak niet wat er gedaan moet worden wanneer belangrijke voorzieningen wegvallen.

In samenwerking met een ziekenhuis heeft Promaint een nieuwe tool ontwikkeld: de responskaarten. Deze responskaarten bestaan uit maximaal twee pagina’s en zijn per voorziening specifiek opgesteld met informatie die nodig is wanneer een voorziening weg valt. Deze responskaarten worden zowel fysiek als online opgeslagen. Voor elke voorziening is er één enkele responskaart waarop de belangrijkste informatie staat genoteerd. Met deze responskaarten kan iedere medewerker binnen de organisatie reageren, opschalen en handelen wanneer een voorziening wegvalt. Klik hier als u meer informatie wil over de mogelijkheden.

Vergelijkbare berichten