Contractoptimalisatie

Kwalitatieve verbetering

  • Transparante afspraken
  • Inhoud/service afspraken
  • Toetsing werkzaamheden
  • Inkoopvoorwaarden
  • Bewustwording van ‘risicogebaseerd’ denken (vanuit primaire proces)

Kwantitatieve verbetering

  • Toetsing kosten middels analyse en benchmark
  • Toetsing uurtarieven
  • Factuurcontrole

Uniformering middels een standaard

  • SSO (Standaard Service Overeenkomst) ontwikkeld door Promaint
  • Kosten onderbouwen en optimaliseren
  • Transparantie
  • Service afspraken optimaliseren

Projectstappen

  • Kick-off met Techniek, Inkoop en Promaint
  • Bespreking standaard contract met Inkoop voor controle en aanvullingen
  • Inhoud concept contract wordt opgesteld op basis van bestaande overeenkomst
    • inventarisatie installaties / apparatuur
    • screening inhoud voorgesteld onderhoudsprogramma
    • screening kosten
    • bespreking intern en keuze gewenst onderhoud
    • bespreking externe en aanvullen benodigde informatie
  • Opvragen aanvullende informatie leverancier
    • inhoud (afspraken en werkzaamheden)
    • kosten
  • Bespreking contact met Techniek en Inkoop
  • Bespreking concept met leverancier
  • Afstemmen terugkoppeling leverancier met Techniek
  • Verwerken laatste aanpassingen en overdracht naar Inkoop

Toegevoegde waarde Promaint

  • Toetsing door onafhankelijk partij met ruime ervaring en kennis
  • Benchmarking van tarieven en kosten
  • Optimalisatie van onderhoud door beschikbare kennis uit gelijkwaardige projecten en op basis van de vigerende wet- en regelgeving
  • Eenvoudige openbare aanbesteding van onderhoudswerkzaamheden
  • Bekend met de processen en kennis en ervaring met het inrichten van onderhoudsprocessen en werkinstructies
  • Kennis van zowel Inkoop als Techniek
  • Gemiddelde besparing van minimaal 15% op de lopende onderhoudscontracten